Brottsofferjouren ger dig hjälp

På Brottsofferjouren finns människor
som vill hjälpa dig efter brottet.
De människorna kallas för stödpersoner.

Du kan prata med en stödperson och berätta om brottet och hur du mår efteråt.

Stödpersonen berättar inte vad du har sagt för någon annan.

Stödpersonen hjälper dig med det du behöver hjälp med efter brottet.
Stödpersonen kan till exempel hjälpa dig att prata med polisen.

På tingsrätten finns andra människor från Brottsofferjouren.
De människorna kallas för vittnesstöd.
Du kan få hjälp av ett vittnesstöd om du ska vara med på en rättegång.
Vittnesstödet förklarar hur en rättegång går till.

Vill du ha hjälp av en stödperson eller ett vittnesstöd?
Det kostar inget.

Ring 0340 – 67 65 01 eller 0200-212019 (till Brottsofferjouernas telefoncentral som vidareförmedlar ditt ärende till oss).

Denna sida använder cookies (kakor) Här kan du läsa mer om cookies. Genom att fortsätta använda sidan så accepterar du att cookies används. Klicka här för att inte visa meddelandet igen.